Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

poniedziałek, 3 listopada 2014

Ciasto jesieni (z jabłkami i gruszkami)

          

Przepraszam Was, że zaniedbuję blog. O wiele więcej dzieję się jednak u mnie na Fan Pagu. Pracuję już chyba dla 5 różnych pracodawców i jak zauważyłam chyba całodobowo. Bo gdy się rano budzę i zaglądam do telefonu, to widzę do 10 połączeń nieodebranych. Ale ja lubię jak dużo się dzieje!
Niestety Od zeszłego piątku jestem chora. Ale stety dla Was bo cały weekend siedziałam w domu i nadrabiałam czas gotując nowości :) Tak więc mam nadzieję,  że teraz dam radę systematycznie publikować nowe receptury :) Jestem na L4 i mam nadzieję  że oprócz papierów, które zabrałam ze sobą z biura do łóżka, nadrobię także blogowe życie :) 

Zaczynam od ciasta. Z początku miał to być tradycyjny jabłecznik, który znam dzięki kochanej Mamie.  Ale uszlachetniłam go gruszkami z działkami oraz suszonymi morelami. A do biszkoptu dodałam kakao i przyprawę do szarlotki. Wypróbujcie ten przepis. Nie tylko w Lidlu czuć święta ... Jedząc to ciasto też ;) 

Składniki na biszkopt:
5 jajek¾ szklanki cukru
1 łyżeczka octu + 1 łyżeczka sody oczyszczonej
4 łyżki stołowe mąki tortowej (pszennej)
1 łyżka stołowa mąki ziemniaczanej
1 opakowanie gotowej przyprawy do szarlotki albo do piernika
1 łyżka kakao

Składniki na masę owocową:
05, kg jabłek
0,5 kg gruszek
1 garść suszonych moreli ( na oko)
3 szklanki wody (1 szklanka = 250 ml)
1 szklanka cukru
2 budynie śmietankowe 

Dodatkowo:
500 ml śmietanki kremówki (36 %)
2 czubate łyżki cukru pudru
2 łyżki startej czekolady.


Biszkopt: Białka ubijamy mikserem ze szczyptą soli, następnie stopniowo dodajemy cukier. Żółtka mieszamy z octem i z sodą. Mieszamy a następnie czekamy około 5 min aż pojawi się piana. Potem żółtka dodajemy do białek i mieszamy mikserem. Następnie dodajemy przesiane mąki oraz przyprawę do szarlotki i kakao. Mieszamy całość drewnianą łyżką. Ciasto przelewamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Forma o wymiarach: 25x40. Biszkopt pieczemy ok. 20 minut w 190 stopniach C. Po upieczeniu biszkopt studzimy.

Masa owocowa: Owoce kroimy w kostkę. I zagotowujemy w 2 szklankach wody z dodatkiem cukru. W 1 szklance wody mieszamy budynie i dodajemy do owoców. Dokładnie mieszamy. Na sam koniec dodajemy pokrojone suszone morele. Zagotowujemy. 

Finał: Gorącą masę wylewamy na schłodzony biszkopt. Gdy ciasto ostygnie wkładamy je do lodówki. W tym czasie ubijamy bitą śmietanę z cukrem pudrem. Nakładamy na gotowe ciasto. Posypujemy tartą czekoladą. I ponownie wsadzamy do lodówki.

10 komentarzy:

  1. Pracoholizm najlepiej odreagować z łóżku. Z ciastkiem :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tobie pierwszej się pochwalę, że już nie muszę tylko z ciastkiem ;)

      Usuń
  2. jak zobaczyłam biszkopt, to pomyślałam - gryczany! Małgośka przeszła na drugą stronę mocy!
    A to tylko przyprawy ;) :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe. na bezglutenowej byłam 2 m-ce. teraz unikam mięsa. może przyjdzie czas i na inną dietę ;)

      Usuń
  3. Mmm, wygląda smakowicie :)
    Szybkiego powrotu do zdrowia życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda smakowicie, tak jak każdy Twój przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niby to samo [szarlotka] a jednak coś innego :)
    Lubię takie ciasta, które są jakąś wariacją czegoś co znam i lubię :)
    Ciacho wygląda pycha, a ten zestaw jabłko-gruszka-morela to istny raj dla podniebienia.
    Patrząc tak na zdjęcie mam jedną wątpliwość :P tam na zdjęciu to jest ta owa czekolada czy posypka czekoladowa :P?

    OdpowiedzUsuń
  6. Możnaby rzecz, że jest to taki jakby jabłeczniko - gruszecznik :) Czu jak to tam inaczej można nazwać. W każdym razie jestem ciekaw smaku, bo chyba nie zdarzyło mi się jeszcze jeść ciastka z gruszkami... A z jabłkami uwielbiam wszelkie - czy to jabłecznik czy też na przykład jakiś skubaniec. Mam trochę gruszek i jabłek w domu, może pokuszę się o zrobienie tego pysznego placuszka.

    OdpowiedzUsuń