Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

sobota, 22 grudnia 2012

Śledzie z jabłkami w jogurcie


Uwielbiam do tych śledzi sos. Czasem przygotowuję go sam, bez rybki :) Słodycz jabłek świetnie przełamuje słoność śledzi i ostrość cebuli :) Moja gotowa sałatka czeka na święta, szczelnie zamknięta w słoiku :) trudno się oprzeć pokusę, więc się nie opieram tylko podjadam :-p
Na Sylwestra robię repetę :) 


Składniki:

pół kilograma matyjasów (śledzie solone)
400 ml jogurtu naturalnego najlepiej gęstego
4 łyżki majonezu
1 łyżeczka musztardy
pęczek natki pietruszki
4 słodkie jabłka
1 duża cebula

Sos: jogurt mieszamy z majonezem, musztardą oraz drobno posiekaną natką pietruszki. Doprawiamy świeżo zmielonym pieprzem.
Śledzie: matyjesay wcześniej moczymy z nadmiaru soli następnie kroimy w paseczki o szer. ok. 2 cm. Jabłka obieramy ze skórki i kroimy w drobną kostkę. Cebulę również drobno siekamy. Wszystko razem łączymy czyli: śledzie z jabłkami, cebulą oraz sosem jogurtowym. Śledzie najlepsze są na następny dzień jak -wszystkie smaki się przegryzą. Wesołych i smacznych świąt! :) 


śledziowa sałatka w słoiku...czeka na święta ;) 

2 komentarze:

  1. Hej.Mam do was taka prośbę. Prowadzę bloga kulinarnego,ale nie takiego zwykłego. Założyłam blog kulinarny też po to,żeby wyjść z Pro Any.
    Licze,że wpadniecie do mnie i będziecie mnie wspierać ;)

    To adres mojego bloga- http://lekko-pysznie-i-zdrowo.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  2. dla mnie takie sledzie to bomba !! :)

    OdpowiedzUsuń