Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

czwartek, 4 kwietnia 2013

Blok czekoladowy z suszoną żurawiną


Blok czekoladowy, inaczej nazywany "salcesonem", ponoć to hit z czasów PRL-u. Zapewne dlatego, że otrzymywano mleko w proszku dla dzieci, a o zwykłą tabliczkę czekolady było ciężko uświadczyć. A, że człowiek lubi czekoladę, to wyczarował takie cudo...:)
Czekoladowy "Salceson" przyjmuję formę okrągłą i jest robiony w plastikowej butelce. Mój blok to po prostu blok, prostokątny :) cudownie zamula - ugasi każe pragnienie na słodkie :)



Składniki:
25 gad margaryny
pół szklanki wody
1/5 szklanki cukru
5 - 6 łyżek kakao
50 dag mleka w proszku (najlepsze te w niebieskim opakowaniu)
herbatniki (u mnie około 6 małych paczuszek)
2 garści suszonej żurawiny (opcjonalnie rodzynki)


Wodę i cukier oraz margarynę zagotowujemy. Kakao i mleko w proszku razem mieszamy po czym ciągle mieszając wsypujemy do margaryny z cukrem. Mieszamy. Do tej masy dodajemy pokruszone herbatniki oraz suszoną żurawinę. Wszystko razem dokładnie mieszamy. Wlewamy do wysmarowaną tłuszczem formy keksowej i wstawiamy do lodówki do wystygnięcia. Kroimy jak keks :) 
blok czekoladowy

 "Sprawdzone miejsce z sadzonkami roślin owocowych www.naszekrzewy.pl"

11 komentarzy:

  1. Uwielbiam bloki, wszelkie jakie tylko są, również czasem robie, proste wykonanie, a do kawki czy herbatki idealne. Z żurawiną nie robiłam jeszcze, trzeba spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie :) nie lubię piec ciast, wolę prostsze rozwiązania :)

      Usuń
  2. przypomniały mi sie czasy dzieciństwa mmmmm:D pcyha

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielkbiam ...i dawno nie robiłam więc pora..jest jeszcze to mlekow niebieski???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kochana, u mnie w mieście jest to mleko.ale dochodzą mnie słuchy od innych blogerów, że w innych miejscowościach o te mleko ciężko...

      Usuń
  4. Czy da się zrobić taki blok i zastąpić mleko czymś innym? Man dzieci z alergią na mleko :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy da się zrobić taki blok bez mleka? mam dzieci z alergią na mleko :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmmm ciężka sprawa ponieważ mleko w tym przepisie jest spoiwem i musi być. a może mogłabyś dodać Mleko hipoalergiczne, które można zakupić w aptece? albo może znajdziesz na półkach sklepowych ze zdrową żywnością mleko sojowe w proszku? zapytam się moje znajome blogerki, które także mają dzieci z alergią. może one znają jakieś rozwiązania. i wtedy tu odpiszę

      Usuń
  6. Anonimowy6/01/2020

    Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowy8/10/2020

    Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń