Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

poniedziałek, 31 grudnia 2012

Galaretka z szynką i warzywami



Jak wykorzystać rosół z poprzedniego dnia i zalegającą szynkę w lodówce? Robimy galantynę :)

Składniki:
Słoik groszku zielonego z marchewką i kukurydzą
30 dag szynki

1 opakowanie żelfixu (nie jedna łyżeczka żelatyny jak podała redakcja)
1,5 litra rosołu drobiowego
natka pietruszki
odrobina oleju do smażenia


Do gotującego się rosołu dodajemy łyżeczkę żelatyny, gotujemy przez kolejne 2 minuty. szynkę kroimy w kostkę i podsmażamy na oliwie, następnie dodajemy do rosołu, słoik z mieszanką warzywna odsączamy i dodajemy także do rosołu. Na koniec siekamy natkę pietruszki i także dodajemy do rosołu. Gotowy rosół z dodatkami i żelatyną wlewamy do małej keksówki. Odstawiamy do stężenia. 

UWAGA, REDAKCJA KROPKI TV PRZY PUBLIKACJI MOJEGO PRZEPISU ZMIENIŁA SKŁADNIKI. JA W SWOIM PRZEPISIE PODAŁAM 1 OPAKOWANIE ŻELFIXU A REDAKCJA ZMIENIŁA NA 1 ŁYŻECZKĘ ŻELATYNY, TO ZA MAŁO NA 1,5 LITR BULIONU! BARDZO PROSZĘ CZYTAJCIE PRZEPISY Z ROZWAGĄ :)
galaretka z szynką

9 komentarzy:

  1. Ja też to lubie ,tylko u mnie prawie nigdy nie zalega rosół..a jak to pomidorowa robie :P A szynke posmażasz?? ja dawałam taka "surową" ..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pierwszy raz podsmażyłam i szynka jest fajnie chrupka no i wydobyła swój smak :)

      Usuń
  2. Super pomysł na galaretę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy4/03/2013

    jestem bardzo rozczarowana tym przepisem. Chciałam zrobić ją na święta a tylko zmarnowałam składniki. Galaretka nie stężała, po wyjęcia z formy kompletnie się rozpadła. No ale potem się dowiedziałam od mamy dlaczego 1 łyżeczka żelatyny na 1,5l rosołu to stanowczo za mało!!! Jak ktoś nie potrafi wymierzyć dobrze składników to niech nie wysyła przepisów do gazety którą kupuje mase ludzi. Sama galaretka wygląda bardzo apetycznie. Widze że u Pani w przepisie podany jest żel fix ale nie pisze ile dokładnie. Może Pani przepis byłby lepszy niż ten z gazety ale nie zamierzam więcej próbować. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Mnie jedno opakowanie żelfixu w zupełności wystarczyło. Ja nie napisałam, że to ma być jedna łyżeczka żelatyny. Na opakowaniu żelfixu było napisane, że całe wystarcza na 2 litry. jeśli ktoś ma wątpliwości zawsze odpowiadam na pytania. a zdrowy rozsądek w kuchni też jest istotny :)

      Usuń
    3. teraz doczytałam publikacje w kropce że t=redakcja sama zmieniła przepis! ja w blogu mialam 1 opakowanie żelfixu a redakcja sama zmieniła na 1 łyżeczkę! przykro mi ale nie moja wina

      Usuń
    4. Anonimowy4/08/2013

      absolutnie nie mówie że to Pani wina. nawet nie wiedziałam że to Pani jest autorką przepisu. Jak to przeczytałam w gazetce to też mi przyszło do głowy że mogli coś sami zmienić

      Usuń
    5. dziękuję za wyrozumiałość i rozwagę przy czytaniu tego typu gazetek, nie na wszystko mam wpływ :( ja tylko pragnę dzielić się swoją pasją. sama się cały czas uczę :)

      Usuń