Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

sobota, 26 stycznia 2013

Bigos,ale nie ten z masterchefa ;)

To nie jest bigos jak z masterchefa o 100 składnikach :) To bigos, który nauczyła mnie mama, no może dodałam do niego z 3 składniki od siebie :) 
zasada jest jedna...im dłużej leży w garze, tym lepszy :) Składniki dodaję zwykle na oko, ale specjalnie dla Was, postaram się podać gramaturę :) 

Składniki:
2 kg kiszonej kapusty (takiej z marchewka i kminkiem)
pół główki białej kapusty
1 kg mięsa (wieprzowe, wołowe, dziczyzna)
0,5 kg boczku wędzonego
0,5 kg kiełbasy jałowcowej
4 listki bobkowe
łyżeczka ziela angielskiego
4 kulki jałowca
łyżka suszonego majeranku
łyżka suszonego tymianku
2 cebule
ok. 15 grzybków suszonych
ok. 10 śliwek suszonych albo wędzonych
sól, pieprz
1 słoiczek przecieru pomidorowego

Kiszoną kapustę siekamy. Kapustę także siekamy na nożem. Wrzucamy do gara, zalewamy woda tak by przykryć kapusty. Dodajemy listki bobkowe, jałowiec, ziela angielskie, pieprz i gotujemy około. Gotujemy. W tym czasie w osobnym garnku gotujemy grzyby do miękkości. Następnej je studzimy a potem kroimy w mniejsze części. Na patelni z dodatkiem oleju podsmażamy cebule pokrojone w kostkę, później do niej wrzucamy grzyby pokrojone w kostkę i smażymy. Dodajemy do bigosu. Następnie podsmażamy mięso na oleju oraz boczek i kiełbasę. Wszystko oczywiście pokrojone w kostkę. Podsmażone mięsa dodajemy do bigosu. Następnie dodajemy przecier pomidorowy oraz majeranek, tymianek i śliwki.  Wszystko mieszamy i  gotujemy 2 godziny. 
składniki
domowy bigos

8 komentarzy:

  1. Sliwki i grzybki razem w jednym garze? Taki bigos musi byc pyszny!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no ba, dodam, że śliwki i grzybki suszone prze ze mnie :D

      Usuń
  2. Gosia, wspaniały!!! :) mój ulubiony:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki kochana, najlepszy tradycyjny, domowy bigos :)

      Usuń
  3. No i to jest bigos przez duże B.Nic dodać nic ująć.Jak to mówią politycy no comment.Pozdrawiam Christopher

    OdpowiedzUsuń
  4. a mi pachnie bigosem ...bo tez wlasnie robie mój facet miał kupic kapuste kiszona i ..kupil 5 kg:) no i bigos bedzie a Twój mniam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tez kiedyś poprosiłam swojego o kupienie kapusty kiszonej bo miałam pypcia by ją sobie pojeść i też mnie zaskoczył 5 kg ;) i tak przez najbliższe dni musiałam jeść kapuśniak :-P

      Usuń