Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

wtorek, 19 lutego 2013

Pierś kurczaka z camembertem gotowana w folii spożywczej


Dzięki temu, że kurczak był gotowany w szczelnie zamkniętej folii spożywczej  mięso było bardzo soczyste. Uważam, że jest to najlepszy sposób by podczas obróbki termicznej nie wysuszyć drób. Bo wiadomo, że smażąc na oleju łatwo można go przesuszyć. 

Składniki na 2 porcje:
2 piersi z kurczaka
pół serka camembert
sól, pieprz
natka pietruszki
folia do owijania żywności lub rękaw do pieczenia

Piersi delikatnie rozbijamy (by nie uszkodzić włókien , następnie doprawiamy go z obu stron solą i pieprzem, układamy pasek sera oraz kilka gałązek natki pietruszki i zwijamy w roladę. Następnie owijamy w cienką, przezroczystą folię do żywności, bardzo szczelnie jak cukierek. Gotujemy około 10 minut we wrzątku. Kurczaka podałam z ziemniakami oraz z gotowana marchewką. Kurczaka oczywiście przed podaniem odwijamy z folii ;)


Kurczak z camembertem gotowany w folii

10 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy pomysł ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki, w sumie nie mój pomysł, bo widziałam to kiedyś w TV. ale polecam :)

      Usuń
  2. świetne danie:) piękne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Super obiad! Bardzo apetycznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy10/06/2013

    Małgosiu, zamierzam w ten sposób przygotować piers nadziewaną szpinakiem. Czy ty jakoś łapiesz z boku folię, ponieważ ja mam obawy, że mi się w wodzie rozwinie ten "cukierek"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mocno zawinęłam folię i się nic nie rozwaliło, ale jeśli masz obawy użyj proszę klipsy te same co są w komplecie do rękawów do pieczenia :)

      Usuń
  5. Czy podczas gotowania foli nie wydzielaja się szkodliwe zwiazki do posiłku? Bardzo mnie to niepokoi.

    OdpowiedzUsuń