Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

niedziela, 24 lutego 2013

WuZetka



Pamiętacie scenę z filmu "Miś" ? "Wuzetka i kawa jest obowiązkowa" :)
jak dla mnie może tak być w każdej kawiarni. Lecz wydaje mi się, że gwiazda Wuzetki już trochę przygasła.
Poniżej przepis na WZ bez bitej śmietany.

Składniki na biszkopt:
1/2 kostka margaryny
szklanka cukru
2 jajka
3 łyżki dżemu
3 łyżki mleka
3 łyżki kakao
2 szklanki mąki
łyżeczka proszku do pieczenia

Krem:
250 g margaryny
3 serki homogenizowane
3/4 szklanki cukru
1 cukier waniliowy

Lukier:
szklanka cukru pudru
1 łyżka kakao
2 łyżki soku z cytryny
1 łyżka gorącej wody

Miękką margarynę miksujemy z cukrem, i jajkami. Do masy dodajemy pozostałe składniki czyli:dżem, mleko, mąka, kakao i proszek do pieczenia. Mieszamy. Masę wlewamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Ja użyłam małą blaszkę. Pieczemy w 180 stopniach C ok. 45 minut, Ciasto studzimy i przekrawamy na 2 płaty.

Krem: margarynę ucieramy z cukrem, cukrem waniliowym oraz serkami. Przekładamy krem na płat ciasta, ale zostawiamy około pół szklanki, żeby na końcu zrobić kleksy. Następnie przykrywamy drugim płatem ciasta.

Lukier: składniki na lukier dokładnie ze sobą mieszamy i polewamy nim ciasto

Na każdej porcji robimy kleksy z kremu. 

kadr z filmu "Miś"

Wuzetka

17 komentarzy:

  1. Jaka piękna ! w Misiu na pewno taka nie była :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w Misiu pewnie i kawa nie była taka, jaką lubimy najbardziej :)

      Usuń
  2. cudowne!! i moje ulubione!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chętnie podeślę bo sama nie mogę się od niej uwolnić :), jadłam nawet w nocy :)

      Usuń
  3. wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam to ciasto :) wyszła Ci rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmmm, wygląda apetycznie:) I ciekawy jest ten krem z serkami homogenizowanymi, wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  6. Narobilas mi smaku:) Wyglada oblednie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda trochę gorzej niż cukierni ale w smaku jest ok :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dawno jej nie wcinałam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Może i przygasła,ale ja w-ztkę bardzo lubię.

    OdpowiedzUsuń
  10. mmmmmmmmmmmmmmmm cudo!
    w-zeta zawsze i wszędzie:D

    OdpowiedzUsuń
  11. Anonimowy3/03/2013

    w-zetki nigdy nie robiłam, jakoś tak wyszló, teraz się skuszę, bo ta smakowicie wygląda:) Pozdrawiam Niki

    OdpowiedzUsuń