Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

środa, 18 kwietnia 2012

Ryba z porem oraz purre z marchewki i ziemniaków

Składniki:
4 Filety z ryby (gatunek wg uznania, ja zrobiłam z mintaja)
Szklanka mleka
Por, mała cebula
1 duża marchewka
4 duże ziemniaki
1/5 kostki masła
łyżka śmietany albo kefiru
Mąka pszenna
Sól, pieprz
szczypior

Żeby pozbyć się specyficznego zapachu ryby - rybę moczymy przez całą noc w mleku i pieprzu. Jeśli nie mamy na to czasu to moczymy chociaż pół godziny przed smażeniem, Por i cebulę kroimy w kółeczka (ja dodałam jeszcze odrobinę włoszczyzny). Smażymy je na patelni, solimy a potem dusimy w odrobinie wody. Rybę solimy i obtaczamy mąką. Filety smażymy na rozgrzanym oleju na patelni.

Ziemniaki gotujemy z marchewką. By zachować właściwości warzyw, wrzucamy je do wrzątku a solimy dopiero pod koniec. Ugotowane ziemniaki i marchewkę tłuczemy z odrobiną masła i kefiru oraz pieprzu na jednolitą masę.

Na rybę układamy por i podjemy z puree z dodatkiem szczypiorku.



moja publikacja

Ryba z porem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz