Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

czwartek, 10 stycznia 2013

Mini placki ziemniaczane-karnawałowa przystawka


Food finger - idealne na imprezy. Dziś propozycja "podrasowanych" placków ziemniaczanych. Jako dodatek do nich można dodać dosłownie wszystko. Szynkę, wędzonego łososia, boczek....

Składniki:
4-5 dużych ziemniaków
1 jajko
łyżka pszennej mąki
kilka plastrów szynki, wędzonego łososia albo boczku
ser typu feta albo zwykły twarożek
2 łyżki jogurtu naturalnego
kilka pomidorków koktajlowych
szczypiorek
pęczek koperku
1 czerwona cebula
sól
świeżo zmielony kolorowy pieprz

olej do smażenia

Ziemniaki tradycyjnie ścieramy na tarce, dodajemy do nich jajko oraz mąkę.  Mieszamy. Doprawiamy odrobinką soli i pieprzem (nie możemy przesadzić z solą ponieważ ser feta jest słony). Smażymy placuszki na oleju (albo pieczemy w piekarniku bez tłuszczu). Jeśli placuszki są niekształtne to można wyciąć z nich kółeczka przy pomocy kieliszków - ja tak zrobiłam. Ser typu feta mieszamy z jogurtem oraz pieprzem i z drobno posiekanym koperkiem. Nakładamy po kleksie na kółko ziemniaczane, dodajemy cienki plasterek szynki, ćwiartkę pomidorka, krążek cebuli, szczypiorek oraz zdobimy koperkiem i świeżo zmielonym kolorowym pieprzem. 


Zimowe szaleństwa

12 komentarzy:

  1. wyglądają bajerancko:D
    znakomite:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Super wyszły Ci te Food Fingersy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta przystawka nadaje sie na wystawe!!! Jest zbyt piekna,by ja zjesc:) Rewelacja!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha no już nie przesadzaj :-P ale miło mi to czytać :)

      Usuń
  4. ale fajna przystawka,pomysł godny nasladowania

    OdpowiedzUsuń
  5. Prześlicznie wyglądają. Nie kłamiąc to najładniejsze placki ziemniaczane jakie widziałam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem pod wrażeniem bardzo pomysłowa przystawka

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie! Mam alternatywę dla pumpernikla, ponieważ często robiłam takie przystawki ;)

    OdpowiedzUsuń