Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

wtorek, 8 maja 2012

Bazyliowo mi! - czyli jak wyhodować bazylię w domku

Mój sprawdzony sposób na wyhodowanie bazylii. Co roku wyrasta mi piękna i smaczna.
Do wyhodowania bazylii potrzebujemy:
ziemię
doniczkę 
nasiona bazylii
odrobina chęci i systematyczność w podlewaniu
nasłoneczniony parapet

W okresie wiosennym (marzec - maj) do skrzynki przesypujemy ziemię (najlepiej kupną). W ziemi robimy dziurki przy pomocy patyczka albo całe grządki. Do dziurek wysiewamy ziarenka - możliwie najrzadziej. Zasypujemy nasionka ziemią czyniąc to ręcznie a następnie ziemię delikatnie poklepujemy (wyrównujemy, wygładzamy) i podlewamy! Bazylię podlewamy najlepiej codziennie! Nie możemy pozwolić na wysuszenie ziemi. Doniczkę usadowiamy na słonecznym parapecie. W razie możliwości gdy na dworze jest bardzo ciepło, doniczkę wystawiamy na balkon albo do ogródka w słoneczne miejsce. A na noc chowamy do domu. Gdy bazylia wyrośnie nam zbyt gęsto, możemy ją przerzedzić, wyciągając kilka korzonków. Po miesiącu góra 2 miesięcy - bazylia jest gotowa do przesadzenia do gruntu. Ale możemy ją pozostawić w doniczce i skubać na bieżąco :)  - ręcznie, nie nożyczkami :)
Bazylia

7 komentarzy:

  1. Fantastyczne rady, tego szukałam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne porady, dzięki za podpowiedz bo w tym roku sieje i właśnie bazylia czeka na weekendowe wysianie. Wcześniej próbowałam ją zachować z sadzonki ale zawsze po jakimś czasie usycha. Czytałam też,że najlepiej z nasion hodować. Miejsce mam idealne na zioła tak więc trzymaj kciuki żeby sie udało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się kochana spiesz, bo wszelkie zioła najlepiej siać wiosną :) Potrzebują dużo słoneczka i wody. Przynajmniej póki nie wyrosną. powodzenia, jak wyrośnie to daj zdjęcie na swojego bloga :)

      Usuń
  3. U mnie nie ma zbytniego pośpiechu bo w Skandynawii dopiero zrobiło się na tyle ciepło żeby cokolwiek siać i sadzić. A słońca jak na lekarstwo było ale jest już coraz lepiej. W sobotę na pewno już wysieję.Na pewno pochwalę się jak mi się uda wyhodować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A jak myślicie jest sens teraz wysiewać bazylie (24 czerwiec)? Jeśli nie to podobno możliwym jest kupienie gotowych - dosłownie w supermarkecie i przesadzenie do doniczki- czy ktoś z was próbował tej metody, jakieś rady?

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam pytanie co do Bazyli, czytałem że to roślina jednoroczna a u mnie w ogrodzie już rośnie ponad 2 lata i sama odzywa. Czy da się to tak samo robić w doniczce w domu. Bo co dziwne łodygi na dole przy ziemi zaczynają tak ciemnieć nie wiem z jakiego powodu, robią się takie jak by zmurszałe na dole a roślinka cała staje się bardziej żółtawa a mniej soczyście zielona, może zna ktoś powód?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można spróbować przezimować w piwnicy. ale jednak co ogród to ogród :)

      Usuń