Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

piątek, 21 września 2012

Kwasek - zupa z królika (wspomnienie z dzieciństwa)

Kwasek to regionalna zupa z mojego dzieciństwa. Nie jestem jej wielkim fanem ale w związku z tym, że przygotowywałam pasztet z królika i  został mi rosół z mięsa postanowiłam przygotować kwasek. Są 2 wersje tej zupy: 1) dodaje się sok z kiszonej kapusty i 2) dodaje się ocet z ogórków konserwowych. Ja wybrałam wersję pierwszą z sokiem z kiszonej kapusty gdyż jest to wariant zdrowszy :)
Wkrótce na moim blogu dodam przepis na wspaniały pasztet z królika! Pamiętajcie, że królicze mięso jest jedne z najzdrowszych dla nas. Ja mięsko kupiłam oczywiście od gospodarza.


Składniki:
mięso z 1 królika
włoszczyzna na rosół
3 liście laurowe
2 ziela angielskie
przypalona cebula
sok z kiszonej kapusty około pół litra
6 - suszonych grzybków
zasklepka z mąki
ok. 100 ml śmietany 18%
cukier, sól do smaku
natka pietruszki

Gotujemy królika, gdy woda się zagotuje i wypłyną szumowiny, wylewamy wodę. Królika zalewamy ponownie drugą wodą i gotujemy około 1 h. Po godzinie dodajemy zioła i włoszczyznę na rosół wraz z przypaloną cebulką. W osobnym garnuszku gotujemy grzyby aż do miękkości. Gdy mięso i włoszczyzna jest miękka doprawiamy solą i cukrem i odcedzamy wywar. Mięso przyda nam się na pasztet. Do wywaru dodajemy zaklepkę z mąki, dodajemy ugotowane grzyby i gotujemy kolejne 10 minut. Po tym czasie zdejmujemy zupę z ognia i dodajemy zahartowaną śmietanę. Hartujemy ją zupą. Kwasek gotowy :) Doprawiamy natką pietruszki. 
kwasek z królika

1 komentarz:

  1. Nigdy nie słyszałem o takiej zupie, ale wszystkie kwaśne zupy jakoś od razu do mnie przemawiają ;)

    OdpowiedzUsuń