Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

środa, 24 października 2012

Dorsz i śledź z cebulowo-paprykowym sosem



Są to moje archiwalne zdjęcia , które niedawno odnalazłam na karcie od aparatu.  Soczyste kolory sosu od razu sprawiły, ze stałam się głodna. Szkoda, że tak rzadko robię rybkę na obiad. 

Przy tej okazji zastanawiam się jakie inne suszone zioła stosujecie do ryb? Ja zastosowałam cytrynowy pieprz, cząber, gorczycę, estragon, koperek. A Wy?

Składniki dla 2 osób:
2 filety z dorsza
2 filety ze śledzia
1 duża czerwona papryka
2 cebule
1 mały kartonik pasty pomidorowej
sól, pieprz cytrynowy
suszony cząber (lub inne ulubione zioła)
olej do smażenia
mielona gorczyca
suszony estragon
świeży koperek
świeża bazylia
Rybki doprawiamy solą, pieprzem i ziołami i pieczemy an papierze do pieczenia w piekarniku nagrzanym do 180 stopni około 20 - 30 minut. W tym czasie jak rybki się pieką robimy sos: cebule kroimy w piórka i podsmażamy na oleju, chwile później do cebuli dodajemy paseczki papryki, dolewamy odrobinkę wody i dusimy aż do miękkości. Na sam koniec dajemy pastę pomidorową, doprawiamy solą, pieprzem i cząbrem oraz gorczycą i estragonem. Chwile dusimy i sos gotowy. Podajemy z rybką i ziemniakami. Dekorujemy koperkiem albo bazylią.
rybka w czerwonym sosie

1 komentarz:

  1. Bardzo fajna rybka, a sosik ma tak intensywny kolor, że od razu się człowiekowi jakoś cieplej robi w te chłodne dni :)
    Co do przypraw to czasem do ryb używam tymianku, ale to chyba dlatego, że ja właściwie to wszystkiego mogę używać tymianku, niedługo ciasta z tymiankiem zacznę piec ;)

    OdpowiedzUsuń