Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

czwartek, 2 maja 2013

Marchwiowe muffiny z zapiekanym musem drobiowo-serowym



Ta potrawa była przygotowywana na potrzeby konkursu a jej smak bardzo pozytywnie mnie zadziwił. Będę wracała do tego przepisu  często :) 

Składniki na 5 szt. (jeśli chcemy więcej muffinek, to podwajamy ilość wszystkich składników)
2 marchewki
pół kostki sera typu feta
mięso z ugotowanego udka kurczaka
1 jajko
1 czubata łyżka mąki
pół łyżeczki papryki w proszku
ulubione zioła do dekoracji (u mnie rzeżucha)
pieprz, sól

Marchewki obieramy i ścieramy na tarce o grubych oczkach. Do marchwi dodajemy, odrobinę sera feta (ok. 1 łyżki) 1 żółtko oraz mąkę. doprawiamy solą i pieprzem a następnie dokładnie mieszamy. Gotową masą wykładamy foremki do muffinek, tak by było jeszcze miejsce na późniejszy mus. Zapiekamy marchwiowe muffinki w 190 stopniach około 15 minut. Następnie przygotowujemy mus: obieramy mięso od kości. Do mięsa dodajemy pozostały ser feta, białko od jajka, paprykę w proszku oraz pieprz. Całość dokładnie blendujemy. Gotowy mus przelewamy do podpieczonych muffinek z marchewki. Całość pieczemy w 190 stopniach C kolejne 15 minut. Babeczki dekorujemy ulubionymi ziołami u mnie rzeżucha.
przed pieczeniem
w przekroju
marchwiowe muffinki

7 komentarzy:

  1. Kuszące bardzo i pomysłowe!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale Ty masz pomysły, no jestem w szoku, ale chetnie spróbuję wykonać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mam tyle pomysłów, że tylko brakuje czasu i pieniążków na wszystkie składniki :-P

      Usuń
  3. Dzis zrobilam ciasto marchewkowe ;) na szczescie mam jeszcze starta marchewke, wiec jutro upieke muffiny. Zapraszam do mnie. Chilicake.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń