Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

środa, 12 czerwca 2013

Tort galaretkowy z kiwi

Rok temu już podawałam przepis na to ciacho ale teraz postanowiłam zrobić w formie tortu. Przepis mam od mojej mamy, która od lat piecze te ciasto. Nie martwcie się, galaretka super zastyga w masie nawet w towarzystwie kiwi :) 


Składniki biszkopt:
6 jajek
¾ szklanki cukru
1 łyżeczka octu + łyżeczka proszku do pieczenia albo sody oczyszczonej
4 łyżki stołowe mąki tortowej (pszennej)
2 łyżki stołowej mąki ziemniaczanej
Składniki masa:
100 g masła
2 op. kisielu cytrynowego
1 opakowanie galaretki agrestowej

Składniki pianka:
100 g śmietany 30 %
2 op. galaretki agrestowej

ponadto:
ok. 7-8 owoców kiwi
oraz 4 truskawki
listki świeżej mięty


Biszkopt:
Białka ubić ze szczyptą soli mikserem, następnie dodać cukier.
Żółtka wymieszać z octem i proszkiem do pieczenia albo sodą i zaczekać aż pojawi się piana (5 min),następnie żółtka dodać do białek - mieszać mikserem, 
potem dodać przesianą mąkę – uwaga mąkę miksujemy na najniższych obrotach! Ciasto przelewamy do tortownicy o śr. 24 cm wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy w 190 stopniach C. około 20 min. 

Masa:
kisiele ugotować w 3 szklankach wody.
Do gorącego kisielu wsypać galaretkę, dodać masło, wymieszać mikserem i wystudzić.

Pianka:
galaretki rozpuścić w 2 szklankach wrzącej wody. Śmietankę ubić. Dodać tężejącą galaretkę.

Ciasto z kiwi:
Ostudzony biszkopt przekroić wzdłuż. Jeden płat ciasta posmarować masą. Ułożyć plasterki kiwi. Przykryć drugim biszkoptem. Wyłożyć piankę, wysmarować nią boki, udekorować plasterkami kiwi oraz truskawkami i listkami mięty. Schłodzić w lodówce. 
 



tort z kiwi

11 komentarzy:

  1. ale pysznie wygląda :) super ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny torcik, wszystkiego najlepszego!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny tort,smacznie wyglada:)

    OdpowiedzUsuń
  7. fantastycznie się prezentuje:) mega apetyczny torcik:)

    OdpowiedzUsuń
  8. no i mam!
    uwielbiam owocowe, lekkie torty a Twój przepis idealnie przypadł mi do gustu toteż już wiem jaki "środek" będzie miał tort, który przygotuję na wieczór panieński mojej koleżanki :) Ale fajnie :D
    Ale pytanie do eksperta czy aby na pewno na 100% masa się stężeje nawet z KIWI?! bo niestety ale zaliczyłam już kilka wpadek z tym bardzo fajnym owocem...
    pozdrawiam!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na 10000000% :) ponieważ masa jest głównie z kisielu i wlewa się ją na biszkopt jak już jest zastygnięta. kiwi układa się dosłownie na wierzchu, jak masa już jest gęsta. jeśli masz swój sprawdzony przepis na biszkopt to zrób wg siebie. i na pewno wszystko się uda :)

      Usuń
  9. Mój przepis na sprawdzony biszkopt to właśnie ten, z którego i Ty korzystasz :) Uspokoiłaś mnie, toteż za tydzień ostro biorę się do pracy :)
    pozdrawiam! :))

    OdpowiedzUsuń