Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

niedziela, 8 września 2013

Cukinia w zalewie octowo-musztardowej



W tym roku miałam klęskę urodzaju na cukinię. A co się robi z nadmiarem? Pakuje się w słoiki na zimę. Też tak uczyniłam :) Cukinia w musztardzie jest bardzo dobra. Będzie szybkim dodatkiem do obiadu albo zakąską na imprezy :) 


Składniki na 1 litr wody:

1 litr gorącej wody 
3/4 szklanki octu 10 %
2 łyżki soli
1 szklanka cukru
7 łyżek musztardy miodowej
kilka ziaren ziela angielskiego
kilka liści laurowych
kila ziaren czarnego pieprzu
1 cała główka czosnku (polskiego)
1 op. ziaren białej gorczycy

Wodę zagotowujemy z octem, cukrem i solą. Następnie dodajemy musztardę i dokładnie mieszamy. 
Cukinię (a także możemy robić ogórki albo patisony.) obramy ze skóry,  wydrążamy z nasion i kroimy w większą kostkę.
Do każdego słoika dodajemy 2 ząbki czosnku, 2 liście laurowe, po 2-3 ziarenka; ziela angielskiego i pieprzu oraz po łyżeczce ziaren gorczycy. Zalewamy cukinię  zalewą, zakręcamy słoiki i pasteryzujemy ok. 15 minut.
  

cukinia w musztardzie

4 komentarze:

  1. Cukinii nie jadłam w takiej zalewie,ale ogórki w musztardowej tak i były smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja taką zalewę robiłam 1 raz ale na pewno nie ostatni! :)

      Usuń
  2. pyszny dodatek do obiadu ,nie pospolity i zdrowy :)

    OdpowiedzUsuń