Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

środa, 9 października 2013

Ciasto z serków kanapkowych (Ostrowia)


Jest to mojego ulubione ciacho, które pamiętam jeszcze z dzieciństwa. Moja mama robi je chyba już od 20 lat :) uwielbiam krem z serków ostrowia. Następnym razem zrobię z nich deser. Love :D 


Składniki na krem:

4 serki ostrowia (po 120 g)
300 g śmietany 18 %
4 śnieżki
1 tabliczka gorzkiej czekolady
Składniki na biszkopt:
6 jajek

szczypta soli
1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
1/2 szklanki mąki pszennej
3 łyżki dobrego kakao
2 łyżki oleju
3/4 szklanki białego cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Biszkopt: Białka ubijamy na sztywną pianę z dodatkiem szczypty soli. Później dodajemy cukier, następnie żółtka, cały czas ubijając. Dodajemy olej, mąki z proszkiem do pieczenia, kakao i wszystko delikatnie miksujemy. Ciasto wylewamy do wyłożonej papierem do pieczenia średniej formy do pieczenia. Ciasto pieczemy ok. 25-30 min w 180 stopniach C. Biszkopt studzimy:

Krem: Serki miksujemy ze śnieżkami następnie dodajemy śmietanę. 

Finał: Krem wylewamy na biszkopt. Dekorujemy wiórkami czekolady. (Czekolada lepiej się ściera na tarce jak jest zimna z lodówki) :)

ciasto z kremem z serków ostrowia

5 komentarzy:

  1. krem z serków kanapkowym znam, lubie i ja:D dziekuję za przypomnienie, bo to rzeczywiście daaaawne smaki;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Smaczny kawał:)muszę wreszcie też upiec coś słodkiego:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja przeważnie robiłam kremy na Philadelphii albo jej tańszych, przeważnie polskich zamiennikach, ale takiego kremu jeszcze nie widziałam :) Zaciekawiłaś mnie tym ciastem, na pewno spróbuję je wykonać! :)

    OdpowiedzUsuń