Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

niedziela, 12 lipca 2015

Kotlety mielone grillowane w liściach winogronowych z sosem koperkowym

Po ostatnich małych porażkach osobistych znowu dostałam nowy wiatr w żagle i wiarę w lepsze jutro. Pomaga mi w tym ciekawa literatura oraz leżing w ogrodzie. I jak już tak sobie leżałam i czytałam pod winoroślami, pomyślałam by na kolację wykorzystać liście winogrona. Efekt widoczny poniżej :) Niby tradycyjne danie ale w nowszym wydaniu. I tak własnie lubię! 

Składniki:
0,5 kg mięsa mielonego wieprzowego albo wołowego
kilka dużych liści winogronowych
1 cebula
2 ząbki czosnku
1 pęczek natki pietruszki
łyżka masła
sól, pieprz


Sos koperkowy:
Około 35 g masła
2 spore łyżki mąki pszennej (ja używam ziemniaczanej)
Pęczek koperku
500 ml bulionu (u mnie rosół)
100 ml śmietany  12 lub 18%
Sól, pieprz

Na rozgrzanym maśle podsmażamy posiekaną cebulę i czosnek. Następnie do mielonego mięsa dodajemy podsmażoną cebulę z czosnkiem, posiekaną natkę, sól i pieprz do smaku. Wszystko dokładnie mieszamy. Liście winogronowe blanszujemy we wrzątku dosłownie kilka sekund. Osuszamy liście. Na każdy liść nakładamy 1 czubatą łyżkę mięsa. Zawijamy jak tradycyjne gołąbki. Gotowe paczuszki grillujemy z dwóch stron. Ja zastosowałam grilla marki RUSSELL HOBBS z odłączanymi płytami entertaining.  Podajemy z sosem koperkowym, ziemniakami i z młodą kapustą.

Sos koperkowy:Na rozgrzanej patelni rozpuścić masło, wsypać mąkę i dokładnie ją wymieszać. Mąka szybko przybierze formę mniejszych lub większych grudek, wówczas powoli cały czas mieszając dolewać bulion. Najlepiej wykonywać tę czynność stopniowo, dolewając płyn by uzyskać najbardziej odpowiadającą nam konsystencję sosu. Sos gotować na niewielkiej mocy palnika cały czas mieszając, aż uzyskamy gładką jednolitą konsystencję. Do gładkiego sosu dodajemy drobno posiekany koperek, Sos dokładnie wymieszać z koperkiem, dodać śmietanę, doprawić solą, pieprzem i już nie gotować. 












5 komentarzy: