Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

piątek, 4 stycznia 2013

Domowe frytki po wiedeńsku

Od dawna chodziły za mną domowe frytki z piekarnika. Frytki po wiedeńsku to hit mojego miasta od wielu lat. Ale najlepsze i tak są te domowe :) 

Składniki na 2/3 porcje:
0,5 kg ziemniaków
150 g żółtego sera
5 dużych pieczarek
4 łyżki zielonego groszku z puszki
4 łyżki kukurydzy z puszki
rozmaryn, tymianek
sól, pieprz
czerwona papryka w proszku
oliwa

ziemniaki obieramy ze skórki i kroimy w paseczki. Skrapiamy je oliwą i dodajemy zioła oraz sól i pieprz. Pieczemy w piekarniku do 220 stopni aż będą chrupkie. Żółty ser ścieramy na tarce. Pieczarki kroimy w plastry i podsmażamy na oliwie z dodatkiem soli i pieprzu. Na półmisku układamy frytki, dodajemy zielony groszek, kukurydzę oraz usmażone pieczarki, wszystko posypujemy tartym serem i doprawiamy mieloną papryką. Zapiekamy przez chwile w piekarniku aż ser się rozpuści. Podajemy z sosem czosnkowym albo z keczupem i majonezem.
frytki przed upieczeniem

14 komentarzy:

  1. Pyszne i zacheca do zrobienia,ale ja sie boje,ze moj piekarnik nie poradzi sobie z frytkami. Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli nie masz też frytkownicy to usmaż na patelni.

      Usuń
    2. Nie da mi to spokoju,jak nie spróbuję,te z piekarnika duzo lepsze niz smazone na patelni.Dam znać jak wyszlo:)

      Usuń
  2. pysznie wyglądają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki, pierwszy raz zrobiłam je w wieku 16 lat dla mojego chłopaka, niestety wtedy przesoliłam! :)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. to fakt, moje boczki cały czas pamiętają tę wyżerkę :)

      Usuń
  4. Anonimowy2/23/2013

    znalazłam ten przepis przypadkiem, zrobiłam go i objedliśmy się z mężem tak że nie możemy się ruszyć :) pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy8/29/2013

    Od kiedy to sie pieczarki w oliwie smazy. Danee dobre ale pieczarek sie w oliwie nie smazy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście, że do smażenia najlepszy jest olej rzepakowy. ale ja wtedy w domu miałam tylko oliwę, więc napisałam prawdę. pieczarki były b. dobre :)

      Usuń
  6. Anonimowy12/06/2014

    Groszek jest zbędny... wystarczą frytki, pieczarki na maśle i oregano, żółty ser, kukurydza.

    OdpowiedzUsuń