Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

sobota, 12 stycznia 2013

Konfitura z czerwonej cebuli


Przygotowałam konfiturę z czerwonej cebuli jako dodatek do mojego domowego pasztetu z kurczaka. Jeszcze dziś wieczorem dodam przepis na ten dietetyczny pasztet :)

Składniki:
4 duże czerwone cebule
2 łyżki trzcinowego, brązowego cukru (u mnie z melasą)
100 ml porto (lub wytrawnego wina czerwonego)
2 łyżki octu balsamicznego
łyżeczka suszonego tymianku
szczypta soli i pieprzu do smaku
łyżka masła do smażenia

Cebulę kroimy w piórka, podsmażamy na maśle. Następnie zalewamy winem i dusimy do miękkości czyli około 20 minut. Na sam koniec dodajemy cukier, dobrze mieszamy aż cukier się skrystalizuje a potem dodajemy ocet winny oraz tymianek. Całość dusimy aż płyn odparuje. Doprawiamy solą i pieprzem wg smaku. W sumie całość smażyłam ponad pół godziny.

Do marmolady możemy dodać łyżkę borówek albo żurawiny. 


Konfitura z cebuli jest idealna do pasztetów. Jeszcze dziś podam przepis na dietetyczny pasztet z kurzego mięska. Mniam :) 



konfitura z czerwonej cebuli
Zimowe szaleństwa

5 komentarzy:

  1. uwielbiam do kaczuchy :) Mniam :D
    pozdrawiam,
    Szana!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cos wspaniałego. Jem to dość często ponieważ pracuje w Holenderskiej restaurcji. Przepyszne przepis poprostu wymiata!

    OdpowiedzUsuń
  3. kupiłam w piątek siatkę czerwonej cebuli i miałam właśnie ją robić!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pycha, ostatnio też robiłem wariację na temat konfitury z czerwonej cebuli :)

    OdpowiedzUsuń