Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

piątek, 28 lutego 2014

Szampańska galaretka z Nestea, papają i karmelizowanym popcornem



Deser ten idealny jest na każdą okazję. Od karnawałowych zabaw po romantyczne wieczory we dwoje. Pierwszy raz zrobiłam galaretkę z napoju herbacianego Nestea i jestem zachwycona! Galaretki nie trzeba nawet niczym specjalnym doprawiać, jest dobra sama w sobie. Ma bardzo uwodzicielski smak. A popcorn karmelizowany na miodzie w pełni uzupełnia się ze smakiem Zimowej Nestea, która także ma posmak miodowy.  Na drugi dzień na wniosek mojej rodziny musiałam deser zrobić ponownie :) Co mnie bardzo ucieszyło, bo lubię jak rodzinie smakują moje kulinarne nowości. 


Składniki na 2 porcje galaretki:
250 ml Nestea Zimowa Śliwka*
100 ml słodkiego, wina musującego
2-3 łyżeczki żelatyny

Składniki na bitą śmietanę:
250 ml śmietanki 30 %
1 łyżka cukru pudru
2 szczypty kardamonu

Składniki na karmelizowany popcorn:
1 szklanka popcornu
1 łyżka masła
1 łyżka miodu

Dodatkowo:
1 owoc papai albo marakui


*W związku z zaproszeniem do konkursu przepis został skomponowany do Nestea Zimowa Śliwka.

Nestea Zimową Śliwkę podgrzewamy, dodajemy do niej wino musujące oraz żelatynę. Mieszamy aż żelatyna się rozpuści. Odstawiamy do przestygnięcia następnie wlewamy do pucharków. Galaretkę chłodzimy w lodówce do stężenia.

W tym czasie ubijamy schłodzoną śmietankę, dodajemy cukier puder oraz kardamon. 
W rondelku podgrzewamy masło oraz miód. Dodajemy popcorn i mieszamy, żeby każde ziarenko obtoczyło się w karmelu. Popcorn odstawiamy do przestygnięcia.

Finał: Bitą śmietanę wkładamy do rękawa cukierniczego i dekorujemy nią pucharki z galaretką. Następnie bitą śmietanę posypujemy karmelizowanym popcornem. Całość deseru uwieńczamy plasterkiem papai albo marakui. 




7 komentarzy:

  1. deser wygląda rewelacyjnie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. niezła mieszanka:) zjadłabym.

    OdpowiedzUsuń
  3. A może zamiast wina dodać coca cole??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. muszę Ci się przyznać, że nawet zastanawiałam się jak będzie smakować z coca colą, więc myślę, że jak najbardziej tak! :)

      Usuń