Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

piątek, 21 marca 2014

Risotto z jarmużem i z zieloną fasolką


Mój pierwszy raz nie był udany... Pierwszy raz w życiu jadłam jarmuż w Niemczech na jarmarku świątecznym. Nie smakował mi. Był podawany jako dodatek tak jak kapusta. Był mdły i bez smaku. Pomyślałam,  że musi być smaczny ale koniecznością jest by odpowiednio go doprawić,  tak jak szpinak. Postanowiłam potraktować go w risotto z gorgonzolą. Risotto okazało się pyszne! Może dlatego, że ja uwielbiam każdą wersję risotto? ;) Tak, więc nie każdy pierwszy raz musi być ekstra. Ale za to drugi raz zawsze jest smaczniejszy, bo mamy większą wiedzę i jesteśmy bardziej świadomi swoich potrzeb, co nie? ;)



Składniki:

400 g ryżu arborio 
1 pęczek jarmużu 
1 duża cebula
2 ząbki czosnku
4 łyżki masła 
200 g sera gorgonzola 
1 - 1,5 litra bulionu (u mnie rosół z poprzedniego dnia)
450 g mrożonej zielonej fasolki
świeżo mielony pieprz
sól

W rondlu roztapiamy masło, następnie dodajemy pokrojoną cebulę i czosnek, gdy cebula się zeszkli (zrobi się przezroczysta) wrzucamy ryż. Dokładnie mieszamy by każde ziarenko ryżu obtoczyło się w maśle. Chwilkę smażymy dosłownie 2 minuty. Następnie wlewamy 2 chochle (2 szklanki) gorącego bulionu ciągle mieszając aż ryż wchłonie bulion, czynność tę powtarzamy aż ryż zacznie być miękki ale nie rozgotowany. Ryż musi być al dente. Ja dolewałam rosół 4 razy. Dodajemy fasolkę oraz posiekany jarmuż. Gotujemy przez 5 min cały czas mieszając. Następnie dodajemy gorgonzolę i mieszamy by się rozpuścił. Zdejmujemy z ognia. Ryż musi być kremowy, lekko kleisty ale nie rozgotowany i musi wchłonąć bulion.  Doprawiamy ew. solą i pieprzem. Przykrywamy garnek i odstawiamy na 10 minut. 

1 komentarz: